login | Kontakt
Beställ hämtning 010 - 330 20 99
Storskrald
GROVSOPOR
Två man med en lastbil
Bigbags
Junkbag
Storsäckar till avfall
Container leje
Container
Containrar i alla storlekar
Info

Vi ringer dig

Få ett erbjudande. Fyll i formuläret ovan så kontaktar vi dig så snart som möjligt.

Info och fakta

  1. Hur arbetar Junkbusters?
  2. Vilka typer av avfall hanterar ni?
  3. Varför hanterar ni inte farligt avfall?
  4. Har ni försäkring?
  5. Är ni registrerade som avfallstransportör och åkeri?
  6. Kan ni sköta min flytt?
  7. Kan ni transportera mina saker till en välgörenhetsorganisation?
  8. Varför tar ni betalt för det?
  9. Hur prissätter ni?
  10. Varför kan ni inte ge mig ett exakt pris per telefon?
  11. Hur långt i förväg bör jag kontakta er?
  12. Varför bokar ni in avhämtning inom ett tidsintervall på 2 timmar från angiven tid?
  13. Skall jag vara närvarande för att uppdraget skall bli utfört?
  14. Avhämtar ni utanför normal arbetstid?
  15. Hur stora är era lastbilar?
  16. Vad är en kubikmeter?
  17. Vilken utrustning har ni i era bilar?
  18. Lämnar ni det rörigt och leriga fotspår efter er?
  19. Vad gör ni med avfallet?
  20. Var ligger ert kontor?
  21. Varför anlita er istället för att hyra en container?

 

  1. Hur arbetar ni?
    Vi avhämtar avfall snabbt och effektivt från företag och privata kunder. Vår service omfattar ett tvåmanna-team som lastar avfallet, var det än ligger, städar upp efter oss och tar hand om de avgifter som uppstår då avfallet förs till våra kontrakterade avfallsstationer.
  2. Vilka typer av avfall hanterar ni?
    Vi avhämtar nästan allt förutsatt att det kan lyftas av två personer. 
    Till exempel:
    Möbler - soffor, bäddsoffor, sängar, madrasser, fåtöljer, skåp, bokhyllor
    Vitvaror - kylskåp, frys, tvättmaskiner, torktumlare, diskmaskiner, spisar 
    Grovavfall - sopsäckar med kläder, böcker, leksaker, hushållsredskap, verktyg 
    Trädgårdsavfall - grenar, gräs, löv, jord, torv, kompost
    Träprodukter - plank, brädor, virke, plywood, dörrar
    Byggmaterial / rivningsavfall - gipsskivor, överblivet material från uteplatser, pallar, lådor, glas, betong, kakel/klinker, mattor
    Elektronik - El-avfall är allt med sladd eller batteri samt ljuskällor, såsom TV-apparater, datorer, lampor, hushållsapparater
  3. Varför hanterar ni inte farligt avfall?

    Det krävs särskilda fordon och tillstånd för att transportera farligt avfall. Kontakta din kommun för rådgivning kring farligt avfall.

  4. Har ni försäkring?
    Ja. Våra lastbilar och chaufförer är fullt försäkrade för att utföra detta arbete och vår försäkring täcker även eventuella skador på kundens egendom om sådana skulle uppstå när vi hanterar avfallet.
  5. Är ni registrerade som avfallstransportör ?
    Vi är registrerade som grovavfallsinsamlare och får bedriva denna verksamhet. Vi är därtill en av Stockholms Stads godkända insamlare av grovavfall.
  6. Kan ni sköta min flytt?
    Nej. Våra fordon är specialbyggda för att hantera grovavfall och kan inte utföra flyttjänster på ett betryggande sätt.
  7. Kan ni föra mina saker till en välgörenhetsorganisation enligt mitt val?
    Ja om du har avtalat med organisationen på förhand. Dock täcker inte vår försäkring föremålens tillstånd då de levereras till välgörenhetsorganisationen.
  8. Varför tar ni betalt för det?
    Vårt team bär ditt grovavfall och lastar det i lastbilen och sköter transporten till återvinningsstationen. Vi har kostnader för personal, fordon och administration och tar betalt för den tjänst vi utför. Som kommersiell verksamhet betalar vi också en avgift på återvinningsstationen, vilket står för ca 30% av våra omkostnader.
  9. Hur prissätter ni?
    Vi tar betalt för den volym avfall som vi omhändertar, mätt i kubikmeter. Om avfallet tar lång tid att lasta, eller är extremt tungt, kan tillägg tillkomma. Vi har också tillägg för vissa avfallsslag såsom elektronik och vitvaror.
  10. Varför kan ni inte ge mig ett exakt pris per telefon?
    När vi vet den exakta volymen på avfallet kan vi ge priset på vad det kostar. Innan vi kör igång med ett uppdrag går vårt team igenom det material som skall omhändertas och ger dig ett exakt pris på hur mycket det hela kommer att kosta dig. Du kan alltid tacka nej på platsen om du inte vill att vi utför uppdraget.
  11. Hur långt i förväg bör jag kontakta er?
    Genom att meddela oss i så god tid som möjligt kan vi planera avhämtningen då det passar dig bäst. Om det är bråttom så kan vi vanligtvis sköta avhämtningen inom 48 timmar efter det du kontaktat oss (oftast redan samma dag).
  12. Varför bokar ni in avhämtningen inom ett tidsintervall på 2 timmar från angiven tid
    På grund av eventuella oförutsägbara omständigheter såsom trafik eller andra uppdrag som tar längre tid än beräknat. Vårt team kontaktar dig 15 till 30 minuter före ankomst och ger dig en tid för deras ankomst.
  13. Skall jag vara närvarande för att arbetet skall bli utfört?
    Inte nödvändigtvis. Ifall avfallet ligger tydligt uppmärkt och tillgängligt så att vårt team kan hämta det måste du inte vara på plats.
  14. Avhämtar ni utanför normal arbetstid?
    Våra hämtningsintervall ligger mellan kl 7.30-15.30 på vardagar. Önskar du hämtning på annan tid, kontakta oss så ska vi göra vårt bästa för att tillgodose dina önskemål.
  15. Hur stora är era lastbilar?
    Lastutrymmet på våra lastbilar rymmer 12 kubikmeter. Den ser kanske inte så stor ut men eftersom vi packar avfallet så effektivt som möjligt får vi med oss en hel del!
  16. Vad är en kubikmeter?
    1 meter bred, 1 meter hög och 1 meter djup.
  17. Vad är lastbilarna utrustade med?
    Ett team med två serviceinriktade, starka och effektiva personer som gör sitt yttersta för att tillgodose dina önskemål samt de redskap vi behöver för att utföra vårt arbete.
  18. Blir det skräpigt när ni är färdiga? Vi gör vårt bästa för att undvika det! Vår personal sopar upp småskräpet på platsen och gör sitt bästa för att inte smuts ner i övrigt.
  19. Vad händer med avfallet?
    Allt avfall körs till återvinningsnaläggningar som sorterar och återvinner så mycket material som möjligt. Om det är saker som har ett värde, och som därmed inte behöver kasseras, kan Junkbusters i samråd med dig som kund skapa en lösning där sakerna skänks till välgörenhet eller säljs.
  20. Var finns Junkbusters?
    Vårt huvudkontor och administration ligger i Älvsjö söder om Stockholm.
  21. Varför ska man använda Junktrucks istället för en container?
    Junktrucks har sina fördelar och container sina. Fördelen med Junktrucks är att vi lastar avfallet och du slipper att placera ut en container med tider för leverans och hemtransport. Dessutom är du ansvarig för innehållet så det gäller att ingen annan lägger skräp i containern. Dessutom visar det sig att Junktrucks oftast blir billigare än container och med Junktrucks betalar du bara för den mängd som vi hämtat, vilket är kostandseffektivt vid mindre mängder. Vi tar även elektronik med Junktrucks, det kan du inte lägga i containern. Fördelen med containern brukar vara att den kan stå en längre tid så att du kan lasta i den takt som skräpet uppkommer, exempelvis vid en renovering eller vid tömning av ett hus, container är oftast också att föredra då det är stora mängder avfall eller väldigt tungt avfall, såsom schakt- eller minerala massor.

 

Grön profil
Digital avfallsrapportering
green business awards 2012
e-Commence